Tuesday, October 27, 2009

Nakne seende

Forskjellige utdrag fra tekst jeg skrev når jeg utstilte på Nordnorsk Kunstnersentrum og Vågan Kunstforening på Svinøya i Svolvær i Lofoten hvor jeg også bodde og malte og tegnet produktivt et vinterhalvår 1986/87..Åh så vakker Lofoten er om vinteren i uavbrutt tvelysstemning i lav sol sne og månebelysninger og havørner og spekkhoggere.  :

Det jeg merker meget sterkt under prosessen med mine bilder er nærværet av liv,det å leve,ikke noe annet,bare det å leve og merke livet overføres til mine bilder ,dette nakne seende liv som bare ´er ´!

Vi bare ér
sånn er vi egentlig
og vi lengter etter dette
å bare være sånn

Mine bilder er herlig besettende syner

Strålende stjerner stormer gjennom våre øyne,og våres sjel og følelser er ett,ett utover alt,inn i altet av stjerner